Kdo musí být na lekci připraven? Ten kdo psa učí.. A kdo to je? No přeci vy… Já jsem tu od toho, abych to naučila vás.

Začínají víkendové tréninky, které jsou hlavně pro vás, aby jsme si ujasnili vaše cíle a způsob jak jich dosáhnout.

Tématem této víkendovky byl dostatečný rozvrh výcviku a dlouhodobých plánů.

  1. Příprava psovoda
  1. Příprava psa
  1. Začátek hodiny
  1. Společné markery
  1. Paměť
  1. Pravidlo 5 vteřin
  1. Souhrn

 

  • dlouhodobé a krátkodobé cíle během měsíčního tréninku
  • zařazení slovního markeru (či klikru) do výuky
  • zařazení slovního ukončovače na konec povelu a tréninku
  • vysvětlení a propracování žebříčku hodnot psa
  • práce s odměnou – výměna míčků a odměn – pusť – dones
  • stanovení základního plánu pro trénink
  • práce s shapingem pro přesnější praxi / klikr- slovní marker
  • celkové předvedení na ukázkovém psu a postupný trénink každého účastníka.

 

My si nachystáme odměny, krmivo a různé hračky, které má pes rád. Dodržujeme žebříček hodnot a podle toho máme nachystané odměny.

Příprava naší osoby je taky velice důležitá. Na trénink se v myšlenkách chystám, přemýšlím, co bych chtěla dnes udělat (pes to samozřejmě pozmění). Neměla bych být naštvaná, či unavená, protože nechci na psa přenášet svůj tlak, nebo ho vůbec na něj vynakládat. To raději trénink odložím.

 

Habitace / Senzitizace /  Operantní podmiňování Klasické podmiňování

  • co znamenají? Jak fungují? Jak s nimi mohu pracovat a využít je?
Chceme aby si to pejsek dobře a rychle zapamatoval? Jednoduše to musí být pro psa zajímavé a musí si z toho získávat dobrý pocit, vhodné emoce a uspokojení.

Hodina začíná – rituál – cvik dle chování psa – pokračování ve výuce – přestávka a odměny – rituál – pokračování ve výuce – ukončení lehkým cvikem – hra – odpočinek

To, jestli si nějakou informaci, kterou vnímáme, nakonec také zapamatujeme, závisí na řadě okolností a faktorů, které se nejvíce uplatňují právě ve chvíli ukládání informace:

  • jak často se událost opakuje,
  • jaký má pro nás význam,
  • do jaké míry můžeme informaci porovnat nebo přidat k informacím uloženým již dříve, nebo rozsah, v jakém si informaci opakujeme od chvíle, kdy jsme ji poprvé vnímali.
  • Všechny tyto okolnosti ovlivňují tzv. kódování informace.

 

Cvik spočívá v rozdělení komplikovaného průběhu chování na jednotlivé části. Každý jednotlivý krok žádaným směrem je okamžitě zpevněn, takto lze zvířata naučit i velmi spletité chování

 

 

 

Děkuji všem účastníkům a fotografce Barboře Grúzové a za doplňující fotografie Milošovi Albrechtovi.

Na tomto setkání se učili komunikovat :

Hovawartka , rotvajlerka Ulinka, Stafbulka Lentilka a Suki, ohař Bárt, malinačka Apolenka, pšeničný teriér Gábi a majitele dalších krásných plemen.